Klagomål
Synpunkter och klagomål på verksamheten
Skollagen Kap 4, 8 § säger att:
”Huvudmannen ska ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. Informationen om rutinerna ska lämnas på lämpligt sätt.”
Som vårdnadshavare har du alltid möjlighet att ha synpunkter/klagomål på vår verksamhet. Vi tar gärna emot telefonsamtal, mejl eller bokar personliga möten med dig.
Inkomna synpunkter/klagomål skall utredas och har du angivit kontaktuppgifter återkopplar ansvarig person tillbaka till dig inom 14 dagar.
Rutiner för hantering av synpunkter/klagomål
1. Vänd dig i första hand till den person eller avdelning det gäller.
2. Om du inte är nöjd med hanteringen eller om du inte vill framföra synpunkterna/klagomålen direkt till personen eller avdelningen kan du vända dig till förskolans rektor Catharina Ekstein på telefon 0766 – 148720 eller via e-mail catharina.ekstein@stromsslott.se
3. Om du fortfarande inte är nöjd och vill gå vidare med dina synpunkter/klagomål kontaktar du huvudmannen för verksamheten, Magnus Olsson, via e-mail magnus.olsson@stromsslott.se
4. Vill du därefter gå vidare med dina synpunkter/klagomål kan du lämna dem till Kungälvs kommun på www.kungalv.se
Vill du framföra klagomålen skriftligt kan du även göra det på denna blankett:
Observera att denna blankett och ovanstående uppgifter avser HARESTAD. Du kan använda den till våra övriga förskolor och ändra till respektive REKTOR och KOMMUN.